vranovské novinky spektrum týždenník okresu vranov nad topľouČlánky / Peter Veselovský st. prepísal vo svetovom finále históriu!

Peter Veselovský st. prepísal vo svetovom finále históriu!

Najlepší svetoví vodiči kamiónov sa stretli v španielskom Tolede. V prestížnej spoločnosti národných majstrov z 29 krajín reprezentoval Slovensko na Renault Trucks Optifuel Challenge World Final Peter Veselovský st., majiteľ firmy LPP Group, s.r.o.

Keďže v Tolede sa stretla naozaj absolútna elita, ktorú národné šampionáty vygenerovali z viac ako 3 000 prihlásených vodičov, Peter Veselovský nechcel nič podceniť už v príprave. Spolu s Jurajom Balogom, školiteľom vodičov zo spoločnosti Volvo Group Slovakia, ladil detaily na trase Vranov nad Topľou – Prešov. Cieľom ich jázd bolo implementovať do techniky jazdy nové trendy. „Som síce šofér, ale nové trendy majú predsa len viac v malíčku školitelia, ktorí sa tomu venujú profesionálne. Náš okruh medzi Vranovom a Prešovom mal 43 km a jazdili sme ho 3 až 4-krát denne. Vždy sme skúšali novú techniku, každú z jázd sme si vyhodnotili a hľadali sme rezervy, resp. to, čo pomáhalo znížiť spotrebu,“ uviedol P. Veselovský.

Po oficiálnom otvorení svetového finále čakal na súťažiacich teoretický test s dvadsiatimi otázkami z ekonomickej jazdy. Dodáme, že test tvoril 10% z celkového hodnotenia. Zvyšných 90% bolo vyskladaných v pomere 30% ekonomická jazda (hodnotila sa predvídavosť, dojazdy, šliapnutia na brzdu a pod.), 30% priemerná rýchlosť a 30% spotreba. Jazdilo sa s 8 ťahačmi Renault Trucks T Optifuel s 13-litrovým motorom Euro 6 C. Jednotliví súťažiaci štartovali po štvoriciach s tým, že medzi každým z nich bol rozostup 5 minút. Situáciu sťažoval vodičom fakt, že trať situovali organizátori v reálnej premávke na verejných komunikáciách, pričom časový limit na jej absolvovanie bol 40 minút. „Pri výjazde z mesta sme museli prejsť cez viacero kruhových objazdov, v druhej polovici na nás pre zmenu čakali tiahle kopce a následne dlhé zjazdy. Okrem toho inštruktori sledovali každý detail. Keď sme napr. so zadným kolesom vyšli na plnú čiaru, okamžite nám strhávali body. Samozrejmosťou bolo, že sme museli dodržiavať maximálnu povolenú rýchlosť, pretože v prípade prekročenia nasledovala penalizácia,“ vysvetľoval P. Veselovský.

Jazda P. Veselovského bola naplánovaná na 14.00 hod. Počas celého dňa vládlo v Tolede a jeho okolí premenlivé počasie, no keď sa vydal na trať slovenský reprezentant, spustil sa poriadny lejak. Napriek tomu zvládol všetky nástrahy na výbornú! Svedčí o tom aj konštatovanie inštruktora, ktorý do hodnotenia napísal „Perfect!!!“. „Napriek tomu, že nebolo jednoduché sledovať cestu, spotrebu, rýchlosť, čas, premávku, cítil som sa uvoľnene a z jazdy ako takej som mal dobrý pocit. Od 13.00 do 15.00 hod. sú Španieli doma na obede, no v čase, kedy som jazdil ja, sa začali práve vracať do práce. Trošku som mal z toho obavu, ale hoci bola premávka hustejšia, neobmedzovala ma,“ opísal svoje dojmy P. Veselovský.

Predovšetkým vďaka tomu, že spotreba, ktorú dosiahol, mala excelentné parametre, skončil P. Veselovský na konečnom 9. mieste, čo je najlepší výsledok Slováka v histórii tejto súťaže. Doplníme, že víťazom sa stal Plamen Ivanov z Bulharska, ktorý získal hlavnú cenu ťahač Renault Trucks T480 Optifuel. Svetové finále však treba vnímať v širších súvislostiach, pretože spoločnosť najlepších vodičov a inštruktorov je exkluzívnou príležitosťou doplniť si informácie o najnovších inováciách a technikách jazdy. „Ak všetko, čo som sa dozvedel, naučím mojich vodičov, na nafte ušetríme 3000 až 5000 eur mesačne. Dnešné kamióny majú supermodernú prevodovku, kde si nastavíte tempomat, ktorý vyhodí rýchlosť a otáčky spadnú na 500, čo predstavuje spotrebu cca 2 litre. Takýmto spôsobom vo voľnobehu jazdíme aj niekoľko hodín. Keď však trošku ťuknete do retardéru, otáčky sa nahodia a spotreba je 0. Na túto funkciu sme prišli dva dni pred súťažou... Pokiaľ by som to neurobil, skončím možno na 25. mieste. O podobných vychytávkach by sme sa mohli baviť ešte dlho, ale mnohé z toho by som sa nedozvedel, keby som do Toleda nepostúpil,“ uzavrel náš rozhovor P. Veselovský.
 

Platená reklama

Pink Floyd
Hobby centrum
Noc divadiel
Zelená Lagúna
Svet zdravia
Kadernícky salón Janka
GRAND STUDIO, s.r.o. - reklamná, produkčná a umelecká spoločnosť
Zdieľajte túto stránku na FECEBOOKu Konktujte nás - Rýchla správa Formulár na zadanie inzercie
Stropkovské Spektrum