Spektrum VRANOVSKÉ NOVINKY
Spektrum VRANOVSKÉ NOVINKY

Barber J. Kopčo: Zákazník musí byť spokojný nad vlastné očakávanie

Správy / Ostatné / Barber J. Kopčo: Zákazník musí byť spokojný nad vlastné očakávanie

Pre JBarber J. Kopčo: Zákazník musí byť spokojný nad vlastné očakávanieozefa Kopča je barberstvo životným štýlom

Pri preklade slova „barber“ sa síce ponúka viacero asociácií, ale my pôjdeme vlastnou cestou. Byť barberom dnes znamená byť umelcom, ktorého profesionálna filozofia je založená na dokonalosti. Práve dôraz na každý, aj ten najmenší, detail kladie majiteľ Yozi Barbershopu vo Vranove nad Topľou Jozef Kopčo, keď si u neho do kresla sadne zákazník, ktorý ho požiada o trendy účes alebo štýlovú úpravu brady.

Trend, kedy sa o svoj výzor stále viac a viac starajú aj muži, nie je ničím novým. Dopyt po dokonale upravenej brade alebo absolútnom „in“ účese katapultoval na trh barbershopy, ktoré sa stali štýlovou mekkou pre všetkých, ktorí si chcú dopriať zážitok. Lebo v barbershope nejde len o vizáž, ide aj o zážitok.

Vo Vranove nad Topľou si otvoril prvý barbershop Jozef Kopčo, ktorý ako vyštudovaný kaderník chcel ostať verný svojmu povolaniu. Keďže mu bolo jasné, že ak chce držať krok s dobou, nestačí sa spoliehať na to, čo sa naučil v škole, ale pokiaľ si pozval do kresla prvého zákazníka, absolvoval sériu kurzov a workshopov. „Pri jednom, dvoch, troch... kurzoch to však nekončí, lebo techniky a módne trendy sa neustále menia, preto si nemôžem dovoliť zaspať dobu. Keďže ma táto práca nesmierne baví a mojich zákazníkov si veľmi vážim, chcem byť pripravený splniť im každé prianie, s ktorým ma oslovia. Samozrejme, ak sa to dá,“ vysvetlil Jozef Kopčo.

Nevyhnutnou súčasťou poslania J. Kopča sú teda aj konzultácie a tu prichádza na rad jeho nevyhnutná umelecká empatia. V tomto povolaní nestačí len dokonalo ovládať svoje remeslo. Barber musí mať víziu, ktorú zákazník nevidí a až postupne sa pred ním otvára obraz majstrovského diela, lebo dnešné účesy nimi bezpochyby sú. Ako s úsmevom doplnil, žiadny barber nedokáže čarovať, no pokiaľ to okolnosti dovolia, nebráni sa žiadnym výzvam. „Stane sa, že príde zákazník s fotografiou a chce rovnaký účes alebo identickú úpravu brady. Niekedy to však nie je možné, pretože má redšie vlasy alebo menej hustú bradu. Do úvahy treba brať i fakt, že každý máme inú tvár a to, čo pristane jednému, nemusí už byť „in“ pre ďalšieho. Som tam však od toho, aby sme dokázali nájsť spoločnú reč a našli účes, ktorý bude ok,“ dodal J. Kopčo.

 

Samostatnou kapitolou sú módne inpširácie. Hoci google nimi nešetrí, profesionálny barber dokáže dať ku každému účesu vlastný podpis, ktorý sa stáva jeho značkou a reklamou. Pre J. Kopča je dôležitá precíznosť a dôraz na detail, preto si na zákazníka rezervuje vždy hodinu. „Každý barber má vlastný štýl. Podobne ako dokážu someliéri určiť o aké víno ide, aj ja viem povedať zhruba podľa účesu, kto ho robil. Keďže si dávam záležať na tom, aby som sa vyhral s každým detailom, nechávam si na to dostatok času, aby bol zákazník spokojný nad rámec jeho vlastného očakávania a opäť sa ku mne vrátil,“ zdôraznil J. Kopčo.

Životný štýl mužov, pre ktorých je starostlivosť o zovňajšok samozrejmou súčasťou ich kultúry, nepozná vekovú hranicu. Najstarší zákazník J. Kopča má 62 rokov, ale strihal aj 2-ročného chlapca. „Niektorí ku mne chodia každý piatok alebo raz za desať dní. S viacerými už máme vytvorený priateľský vzťah a často sa od nich dozviem zaujímavosti, z ktorých mnohé do novín nepatria (úsmev). Môžu sa však spoľahnúť, že k našim rozhovorom pristupujem ako k spovednému tajomstvu,“ prisľúbil J. Kopčo.

Dnešné barberstvá nemajú s pánskymi kaderníctvami, ako sme ich poznali v minulosti nič spoločné už len tým, že sú štýlovo zariadené. Napr. v Yozi Barbershope majú zákazníci k dispozícii X-box. „Ak sa stane, že zákazník musí čakať, pokojne si môže zahrať hry. Ak skončíme skôr, tak ho ešte stihnem vyprášiť vo Fife... Aj takto sa dá totiž spríjemniť si deň,“ smial sa J. Kopčo. Keďže je zároveň aktívnym futbalistom a vo voľnom čase sa venuje športovej žurnalistike, jeho snom je rozmiestniť po stenách barbershopu dresy slovenských futbalových hviezd. „Doma mám asi šestnásť dresov, napr. od Juraja Kucku z AC Miláno, Paľa Šafranka z Dundee United, exslovanistu Gorosita z Getafe, Romana Procházku z Levski Sofia, či Mateja Podstaveka z dánskeho Thisted FC,“ vymenoval J. Kopčo.
 

Súvisiace fotogalérie

Barber J. Kopčo: Zákazník musí byť spokojný nad vlastné očakávanie

Správy / Ostatné / Barber J. Kopčo: Zákazník musí byť spokojný nad vlastné očakávanie

Pre JBarber J. Kopčo: Zákazník musí byť spokojný nad vlastné očakávanieozefa Kopča je barberstvo životným štýlom

Pri preklade slova „barber“ sa síce ponúka viacero asociácií, ale my pôjdeme vlastnou cestou. Byť barberom dnes znamená byť umelcom, ktorého profesionálna filozofia je založená na dokonalosti. Práve dôraz na každý, aj ten najmenší, detail kladie majiteľ Yozi Barbershopu vo Vranove nad Topľou Jozef Kopčo, keď si u neho do kresla sadne zákazník, ktorý ho požiada o trendy účes alebo štýlovú úpravu brady.

Trend, kedy sa o svoj výzor stále viac a viac starajú aj muži, nie je ničím novým. Dopyt po dokonale upravenej brade alebo absolútnom „in“ účese katapultoval na trh barbershopy, ktoré sa stali štýlovou mekkou pre všetkých, ktorí si chcú dopriať zážitok. Lebo v barbershope nejde len o vizáž, ide aj o zážitok.

Vo Vranove nad Topľou si otvoril prvý barbershop Jozef Kopčo, ktorý ako vyštudovaný kaderník chcel ostať verný svojmu povolaniu. Keďže mu bolo jasné, že ak chce držať krok s dobou, nestačí sa spoliehať na to, čo sa naučil v škole, ale pokiaľ si pozval do kresla prvého zákazníka, absolvoval sériu kurzov a workshopov. „Pri jednom, dvoch, troch... kurzoch to však nekončí, lebo techniky a módne trendy sa neustále menia, preto si nemôžem dovoliť zaspať dobu. Keďže ma táto práca nesmierne baví a mojich zákazníkov si veľmi vážim, chcem byť pripravený splniť im každé prianie, s ktorým ma oslovia. Samozrejme, ak sa to dá,“ vysvetlil Jozef Kopčo.

Nevyhnutnou súčasťou poslania J. Kopča sú teda aj konzultácie a tu prichádza na rad jeho nevyhnutná umelecká empatia. V tomto povolaní nestačí len dokonalo ovládať svoje remeslo. Barber musí mať víziu, ktorú zákazník nevidí a až postupne sa pred ním otvára obraz majstrovského diela, lebo dnešné účesy nimi bezpochyby sú. Ako s úsmevom doplnil, žiadny barber nedokáže čarovať, no pokiaľ to okolnosti dovolia, nebráni sa žiadnym výzvam. „Stane sa, že príde zákazník s fotografiou a chce rovnaký účes alebo identickú úpravu brady. Niekedy to však nie je možné, pretože má redšie vlasy alebo menej hustú bradu. Do úvahy treba brať i fakt, že každý máme inú tvár a to, čo pristane jednému, nemusí už byť „in“ pre ďalšieho. Som tam však od toho, aby sme dokázali nájsť spoločnú reč a našli účes, ktorý bude ok,“ dodal J. Kopčo.

 

Samostatnou kapitolou sú módne inpširácie. Hoci google nimi nešetrí, profesionálny barber dokáže dať ku každému účesu vlastný podpis, ktorý sa stáva jeho značkou a reklamou. Pre J. Kopča je dôležitá precíznosť a dôraz na detail, preto si na zákazníka rezervuje vždy hodinu. „Každý barber má vlastný štýl. Podobne ako dokážu someliéri určiť o aké víno ide, aj ja viem povedať zhruba podľa účesu, kto ho robil. Keďže si dávam záležať na tom, aby som sa vyhral s každým detailom, nechávam si na to dostatok času, aby bol zákazník spokojný nad rámec jeho vlastného očakávania a opäť sa ku mne vrátil,“ zdôraznil J. Kopčo.

Životný štýl mužov, pre ktorých je starostlivosť o zovňajšok samozrejmou súčasťou ich kultúry, nepozná vekovú hranicu. Najstarší zákazník J. Kopča má 62 rokov, ale strihal aj 2-ročného chlapca. „Niektorí ku mne chodia každý piatok alebo raz za desať dní. S viacerými už máme vytvorený priateľský vzťah a často sa od nich dozviem zaujímavosti, z ktorých mnohé do novín nepatria (úsmev). Môžu sa však spoľahnúť, že k našim rozhovorom pristupujem ako k spovednému tajomstvu,“ prisľúbil J. Kopčo.

Dnešné barberstvá nemajú s pánskymi kaderníctvami, ako sme ich poznali v minulosti nič spoločné už len tým, že sú štýlovo zariadené. Napr. v Yozi Barbershope majú zákazníci k dispozícii X-box. „Ak sa stane, že zákazník musí čakať, pokojne si môže zahrať hry. Ak skončíme skôr, tak ho ešte stihnem vyprášiť vo Fife... Aj takto sa dá totiž spríjemniť si deň,“ smial sa J. Kopčo. Keďže je zároveň aktívnym futbalistom a vo voľnom čase sa venuje športovej žurnalistike, jeho snom je rozmiestniť po stenách barbershopu dresy slovenských futbalových hviezd. „Doma mám asi šestnásť dresov, napr. od Juraja Kucku z AC Miláno, Paľa Šafranka z Dundee United, exslovanistu Gorosita z Getafe, Romana Procházku z Levski Sofia, či Mateja Podstaveka z dánskeho Thisted FC,“ vymenoval J. Kopčo.
 

×

ZNAČKY: Vranovské NOVINKY SPEKTRUM Stropkov Vranov Týždenník Noviny Zaujímavosti Občan Šport Kultúra Pohotovosť

Realizácia © 2019 GRAND STUDIO, s.r.o. - tvorba propagačnej grafiky a webových stránok